Skip to content

Fiesta på balkongen

juni 15, 2010
by

Matporr Tacos På balkongen 2

Det verkar som att solen är på besök här i Göteborg, och då tycker jag att vi alla får ta vara på det och äta kvällens middag ute på balkongen eller på en uteservering. Förra årets balkongsäsong var lång, och det här var faktiskt den allra första middagen — tacos. Japp, Svensson som det förslår, men gott är det.

Fajitakryddad kyckling, guacamole, tomat- och bönsalsa, kokad majskolv och till sist egenfriterade nachos. Det sistnämnda är fruktansvärt gott, prova det för det är verkligen värt de extra minuterna!

Egenfriterade nachos: Köp (eller baka, om du har talang och tid) tortillabröd, dela i tårtbitar och fritera i några centimeter olja. Ta upp och låt rinna av på papper, och krydda med exempelvis spiskummin eller vanligt havssalt.

2 kommentarer leave one →
  1. juni 16, 2010 08:47

    ja, om man ändå hade en balkong. oh well, får väl gå ut och lägga mig vid näckrosdammen och sluta gnälla. egenfriterad nachos alltså, jag är impad! jag tror inte jag har friterat något sedan typ 2007 när jag fick för mig att jag skulle göra langos, eller hur det nu var.

    • juni 16, 2010 09:50

      Om du är impad av vår frityr är jag impad av din lägenhets läge 😉

      Go fritera med dig, det är så sjukt enkelt och farligt gott!

Kommentera

