Skip to content

Bönor & Bagels

juni 7, 2010
by

Matporr Göteborg Bönor och Bagels

Om du är sugen på en riktigt god bagel med god fyllning, och dessutom en fin kaffe till det, bör du bege dig till Bönor & Bagels på Linnégatan i Göteborg. På menyn finns säkert ett fyrtiotal olika kombinationer, och alla går att få som ljust- eller fullkornsbröd. Det jag senast slukat där var ”Macke”; kalkon, kycklingröra och senap. Röran var smakrik (av vad jag uppfattade som bland annat grillad paprika) utan den alltför vanliga fulmajo-tyngden, och senapen gav ett bra sting.

Att uteserveringen ligger i bästa sol- och spanläge gör inte det hela sämre.

12 kommentarer leave one →
  1. andreas permalink
    juni 7, 2010 16:49

    börjar ni våga er till linné nu, blev det något karlssons förresten?=)

    • juni 7, 2010 20:59

      Vi närmar oss sakta men säkert.. Det var skugga hos Karlssons så det blev terrassen istället. Bra caesarsallad.

  2. Karin permalink
    juni 7, 2010 20:54

    Jag och Ellen borde gå dit och äta ”våra” mackor! Men det finns ingen Maria… 😦

    • juni 7, 2010 21:00

      Jag har ätit Ellen! 😀 She was delicious *nom nom*

  3. juni 7, 2010 21:12

    Grymt trevligt ställe, många år sedan jag var där men nu i sommar så blir det Götet och bagels igen! 🙂

    • juni 7, 2010 23:38

      Ja, det är ett favoritställe 🙂 Kul att du får lite Göteborgs-feeling igen!

  4. juni 8, 2010 23:15

    bönor och bagels alltså, åh, vilka minnen från min pluggtid på JMG! kul att höra att de håller måttet!

    • juni 9, 2010 09:32

      Dom har nog utfodrat många under åren 🙂 Perfekt helg-häng!

  5. juni 11, 2010 18:28

    Hmmm…..nog bara varit där en gång under de 10 år jag bott i götet. Och de gånger jag strosat förbi och velat gå in har det varit fullt på uteserveringen…… Får nog göra ett nytt försök snart!

    • juni 11, 2010 22:15

      Uteserveringen är ofta full, men vi har haft tur varje gång 🙂 Försök igen!

  6. juni 17, 2010 22:37

    Vilken nostalgitripp jag fick av detta inlägg! Där satt jag ofta och länge som student. Visste knappt att det fanns kvar? Måste kanske ta mig dit när jag är i Gbg nästa gång och återuppleva gamla minnen…

    • juni 18, 2010 13:54

      Vad roligt 🙂 Jag har faktiskt ingen koll på hur länge B&B har funnits, det känns som ett sånt ställe som antingen kan vara nytt — eller hur ”gammalt” som helst.

Kommentera

