Skip to content

Helgens skörd

juni 6, 2010
by

Matporr Kryddor På Balkongen

Då senaste tiden innefattat extremt långa kvällar framför datorn, inför deadline, har matlagningen gått på lågvarv, det har mest blivit sushi och knäckebröd med makrill i tomatsås. Dock närmar sig deadlinen med stormsteg och suget efter matlagning ökar stadigt!

När jag var hemma hos far i helgen lyckades jag få med mig lite goingar, som gör att jag verkligen vill laga mat. Det som fick följa med på tåget i en papperspåse var; mynta, gräslök och basilika (en butiksplanta som, enligt mina teorier, far drivit upp med anabola). Samt en rejäl bunt ekologiskt odlad sparris från Lilla Labäck utanför Lidköping.

Matporr Svensk Sparris

One Comment leave one →
  1. juni 6, 2010 22:56

    Ähmen fyfan va göttigt! Svensk sparris – lyx! 😀

    ps: drog upp sizen på bildera’ så alla kan se härligheten.

Kommentera

