Hoppa till innehåll

Raw

februari 1, 2011
by

Rått kött; hur gott är inte det egentligen? För ett år sedan var jag en skeptiker mot råbiff — nu skulle jag gärna äta det en gång i veckan. En fredag för några veckor sedan hade jag byggt upp ett så stort rå-sug att en shoppingrunda på ICA Focus var ett måste. Varför? Jo, för att det är enda affären i stan som jag hittat salmalax hos.

Matporr Sashimi Salmalax Oxfilé
Sashimibuffé med utbankad och papperstunn oxfilé och tunnskivad salmalax. Som tillbehör åt vi inlagd ingefära (nästa gång måste vi göra den själv, och inte köpa på burk), gurka och salladslök, och Andreas inlagda champinjoner.

Dippsåsåsen gjorde jag på japansk soja, risvinsvinäger, chili och ingefära. Fånga upp en strimla kött, en ingefäraslice och doppa loss. Så. Himla. Gott.

3 kommentarer leave one →
  1. februari 8, 2011 20:18

    woa, salma är helt magiskt gott!

  2. februari 27, 2011 22:00

    Åh Salmalax fick jag provsmaka på mässan och blev helt såld! Underbar! Eftersom jag skulle köpa med mig det hem det sista jag gjorde, glömdes det bort mitt i alltihopa! Typiskt! Så nu ska jag på jakt och se var jag kan få tag på denna underbara lax! Kram Gourmetmorsan

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

